Notícies
 
Més de 1.300 fotografies participen al Concurs de Fotografia Naturalista Hi ha hagut un espectacular increment del 730% en el nombre d’imatges inscrites.

 

La 22a edició del Concurs de Fotografia Naturalista, organitzat per l’Associació de Naturalistes de Girona i l’Ateneu Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona, ha comptat amb 1.374 fotografies inscrites. Aquesta és la xifra més alta de participació aconseguida en tota la història del concurs i supera, en un 730%, les 188 fotografies del 2008. Aquest increment es deu, principalment, en la reconversió del concurs en digital. Els participants només havien d’inscriure’s al portal www.naturalistesgirona.org/fotografia i enviar les seves fotografies.

 

Les xifres

 

Any

Fotografies inscrites

% respecte anterior

2007

353

-

2008

188

ê 53 %

2009

1.374

é 730 %

 

 

Un jurat de primera línia

 

El jurat de la 22a edició està format per:

 

Tino Soriano, fotògraf professional,(http://www.tinosoriano.com/)

Maria Rosa Vila, editora gràfica de Descobrir Catalunya (http://enfocant.blogspot.com/)

Juanma Orta,fotògraf professional i responsable tècnic del portal Fotonatura.org (http://www.juanmaorta.com/)

Martí Rodríguez, artista naturalista i expert ornitòleg (http://rodrimrf.blogspot.com/)

Núria Puigdevall, Tècnica ambiental i membre de l’ANG

Teresa Montràs, biòloga i experta en ornitologia(http://www.ornitho-emporda.cat/quisom.htm)

Miguel A. Pedrera, fotògraf professional i soci d’AEFONA (http://www.fotonatura.org/miembros/fichas/107/)

 

El veredicte es farà públic el dissabte 12 de desembre al Palau Firal de Girona, en el marc de la Fira Eco.sí. Aquest dia es projectaran les fotografies guanyadores, es lliuraran els premis i s’obsequiarà als assistents amb un calendari del 2010 amb una selecció de les imatges guanyadores. També hi haurà un piscolabis.

 

D’altra banda, del 22 de desembre al 15 de gener es podrà veure les fotografies premiades al Centre Cultural La Mercè de Girona. Al haver fet el Concurs en format digital, només s’imprimiran les fotografies guanyadores, aconseguint, d’aquesta manera, un estalvi important de recursos materials, és a dir, de còpies impreses.

 

L’objectiu principal del concurs, es el de crear una finestra oberta al mon natural per tal de que ens mostri tota la seva bellesa i fragilitat. Que la gent pugui valorar i estimar el seu entorn més immediat  i a l’hora els espais més allunyats de la terra per poder-los preservar. Les categories del Concurs són General,  Foto denúncia, Aigua, natura i Costa Brava i Socis Naturalistes. Com a novetat, les fotografies de la categoria Soci Naturalistes (per a socis de l’ANG i de l’Ateneu Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona) han de ser preses en algun indret dels Països Catalans, i no només les comarques gironines com en altres edicions.

 

El Concurs de Fotografia Naturalista està organitzat per l’Associació de Naturalistes de Girona i l’Ateneu Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona, amb el suport del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, l'Obra Social "la Caixa", la Diputació de Girona, l'Ajuntament de Girona i el Consorci de la Costa Brava. Compta amb la col·laboració d'AEFONA, Picapedrers i Marbristes Balliu, Galeria 35, el Centre Cultural La Mercè i el portal www.fotonatura.org.

 

 

El calendari del 22è Concurs de Fotografia Naturalista

 

12 de desembre de 2009. Lliurament de premis del 22è Concurs

Hora: 19 h

Lloc: En el marc de la Fira Eco.sí, Palau Firal de Girona.

Obsequi als assistents: calendari 2010 amb les fotografies premiades.

 

Del 22 de desembre de 2009 al 15 de gener de 2010. Exposició de les fotografies premiades

Centre Cultural La Mercè, Pujada de la Mercè, 12, de Girona

Tancat els diumenges